امروزه وب سایت ها مزایای فراوانی را برای مدیران و دارندگان خود به همراه دارند و علاوه بر مزایایی مانند صرفه جویی در هزینه تبلیغات، تثبیت و انتشار نام و نشان تجاری می توان موارد زیر را به عنوان برجسته ترین مزیت های آن اشاره کرد:

اطلاع رسانی:
داشتن یک وب سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان و بیشمار دیگر. برای مثال یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت میتواند از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز بهره گیرد بنابراین وبسایت امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای طراحی یک سایت داینامیک فقط کافیست هزینه ای اولیه برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن شما می توانید بینهایت صفحه ایجاد کنید که هزاران و یا میلیونها کاربر از جاهای مختلف جهان می توانند بارها و بارها از آن ها بازدید کنند. پس به راحتی این امر باعث می شود تا افراد بیشمار دیگری شما، محصولات یا خدمات شما را بشناسند.

بازاریابی:
موتورهای جستجو بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند فقط کافیست رباتهای آنها سایت شما را پیدا کنند و از آن پس زمانی که فردی به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت سایت شما هدایت می کنند.

در دسترس بودن:
وب سایت شما با متقاضیان اطلاعات و محصولات یا خدمات تنها یک کلیک فاصله دارد و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل نیز فعال است و مخاطبان و مشتریان شما همواره به شما دسترسی خواهند داشت. این امر بویژه باعث ایجاد حس احترام و امنیت خاطر بیشتر در میان مشتریان و مخاطبان شما خواهد شد.

روابط بهتر با مشتریان: شما به راحتی قادر خواهید بود تا پیام ها و خبر ها و بیانیه های خود را به مخاطبان و مشتریان خود با کمترین هزینه انتقال دهید. ضمن اینکه مخاطبان شما نیز بسیار راحت تر می توانند در صورت نیاز از سرتاسر دنیا با شنا ارتباط برقرار کنند.

داشتن مشتریان طولانی مدت:
وب سایت شما این امکان را برایتان فراهم می آورد تا متشریانتان همیشه نام و نشان شما را در ذهن داشته باشند پس در صورت نیاز امکان اینکه باز هم به شما رجوع کنند بیشتر خواهد بود.

حضور آنلاین همگام با رقیبان حرفه ای تان:

جز در مواردی که هزینه زیادی را صرف آگهی در روزنامه و سایر تبلیغات محلی کنید هیچکس نمی داند که شما، موسسه تجاری یا خدماتی شما موجودیت دارد. عین همین موضوع هم در مورد اینترنت مصداق می یابد. درصورتیکه مردم نتوانند شرکت شما را در اینترنت پیدا کنند شما هم ممکن است موجودیت نداشته باشید چراکه امروزه مردم دوست دارند همه چیز را اول در اینترنت بیابند.

یک پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *